Izbor dobavljača nije lak zadatak, to je kao kupovina novog automobila ili iznajmljivanje prvog stana. Potrebno je mnogo istraživanja o kvalitetu, uslovima i cenama kako kako biste pronašli pravog distributera.
Neki od razloga zašto biste možda želeli da tražite novog dobavljača:
- Nezadovoljni ste cenama i/ili uslovima kod trenutnih dobavljača i distributera
- Nepouzdani rokovi isporuke i tačnost porudžbina
- Kvalitet proizvoda nije onakav kakav očekujete
- Katalozi proizvoda ne uključuju ono što tražite
- Želite da budete siguni da dobijate najbolji kvalitet na tržištu
Optimizacija selekcije proizvoda može da Vam uštedeti vreme i novac, ukoliko je urađena kako treba. Ako tražite nove dobavljače ili samo pokušavate da ostanete u toku, ova jednostavlja pitanja Vam mogu pomoći da brzo suzite pretragu:
Osnove
- Uslovi kreditiranja
Imati pravi plan plaćanja koji Vaš restoran može da ispuni je ključno za opstanak Vašeg restorana. Zato, kao prvi korak, uverite se da ste usklađeni sa uslovima kreditiranja i da je dobavljač u skladu sa njima, bilo da ih plaćate pouzećem ili nakon 30-90 dana.
Postavljanje tih uslova u skladu sa Vašim poslovnim potrebama će osigurati da ne budete stisnuti do kraja meseca i da imate dovoljno novca da vodite svoj svakodnevni posao.
- Kvalitet i svežina
Kvalitet Vaših sastojaka igra glavnu ulogu u uspehu Vašeg restorana i bezbednosti Vaše hrane. Ukoliko naručujete artikle sa kratkim rokom trajanja, želite da osigurate da je kvalitet proizvoda dosledan i da se uvek može isporučiti na vreme.
- Pouzdanost
Dobavljači su neko sa kime najviše komunicirate posle Vašeg osoblja. Izgradnja i uspostavljanje jake osnove od početka će Vam pomoći da lakše vodite svoj restoran.
- Katalog proizvoda
Pronađite dobavljača koji ima obiman katalog koji Vas zadovoljava u pogledu kvaliteta, dostupnosti i cene. Većina restorana ima jednog ili dva dobavljača pune linije i nekoliko dodatnih dobavljača za sezonske, nišne ili premium proizvode. Imajte na umu da što bolje ograničite broj dobavljača koje imate, kako bi ste lakše i efikasnije upravljali svojim troškovima.
- Korisnički servis
Korisnički servis je važan bez obzira u kojoj industriji radite. Kako dobavljač postupa sa isporukom, žalbama u vezi kašnjenja ili losim kvalitetom proizvoda? Uverite se da ste u kontaktu sa dobavljačem koji brine o Vašem poslovanju i koji će blagovremeno obezbediti da dobijete proizvode koje tražite.
Pakovanje
Pakovanje je jedna od ključnih stavki Vaše dostave. Želite da osigurate da pakovanje čuva kvalitet sastojaka. Ukoliko planirate da prikažete bilo koji proizvod svojim kupcima u restoranu, pakovanje igra ključnu ulogu.
Održivost
Industrija pića i hrane ima kolosalan uticaj na životnu sredinu. Od otpada od hrane i plastike za jednokratnu upotrebu, do ambalažnog i neprehrambenog otpada. Možete početi tako što ćete tražiti dobavljače koji na održiv način nabavljlaju svoje sastojke i koji vode računa o potrošnji vode i uticaju na životnu sredinu.
Maksimalne i minimalne količine porudžbine
Provera minimalne i maksimalne količine porudžbine je ključna, posebno ako ste manji restoran ili tek počinjete. Dok neki dobavljači imaju male ili nulte minimalne količine za naručivanje, drugi imaju odredjenu maksimalnu količinu koju možete poručiti kako bi zadovoljili sve kupce ( sezonski proizvodi u ograničenim količinama). Razgovarajte o ovome pre nego sto izaberete pravog dobavljača.
Ukoliko Vam je potreban jednostavniji i brži način da pronađete dobavljače i pošaljete svoje narudžbine – e-nabavka je platforma koja Vam može pomoći u tome.
e-nabavka pomaže vlasnicima restorana, kuvarima i menadžerima da pronađu dobavljače i uštede vreme u procesu poručivanja. A najbolje od svega je to što je e-nabavka potpuno besplatna za korišćenje!